Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Model
Giulia
Type
Super | 2000cc | Limited slip diff. | Fully Rally prepared
Kleur
Blauw
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
105.873 km
Bouwjaar
1977
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 29.900.00 Marge

Alfa Romeo Giulia Super

Klassieke rallyrijders opgelet: het is tijd om uw helm, handschoenen en raceoverall van zolder te trekken. De Alfa Romeo Giulia 1300 Super op uw scherm is namelijk in 2015 getransformeerd tot een hardcore rallywagen voor de diehard dwarsligger met snelle handen en een zware rechtervoet. Dat de rallyuitrusting de Alfa Giulia waanzinnig staat, mochten we al 2x eerder ondervinden. De 1300 Super kan inmiddels een trouwe Prins bezoeker worden genoemd. Maar ze is natuurlijk buiten, op het onverhard op haar best. Wie wil de wilde Italiaan juist uitdagen in plaats van temperen? Dit is hét moment!

Historie

Dat er maar weinig auto’s kunnen tippen aan de beleving van de Italiaanse straatvechter pur sang, bewijst de kostbare klassieker waarop de Giulia 1300 Super in 2018 bij ons werd ingeruild: een heuse Jaguar XK120! Niet alleen valt die binnen een andere prijscategorie, het is ook een totaal ander type auto. Kennelijk kent de Alfa Giulia geen gelijke! Want een vergelijkbare opvolger werd nooit gevonden…
In 2015, het moment dat de Alfa Romeo voor het eerst op Hollandse bodem kwam, was ze nog allerminst rally-geprepareerd. Om haar volledig race-ready te krijgen, werd letterlijk en figuurlijk alles uit de kast getrokken. De op- en ombouw ging in samenwerking met een bevriende rally-specialist van de toenmalige eigenaar. Zó handig kan het zijn om de juiste mensen te kennen… Verstand van zaken had hij zeker, want de Giulia 1300 Super werd zowaar een Giulia 2000 Rally. Dat is nog beter dan Super. De 2e Nederlandse eigenaar zette de puntjes technisch verder op de ‘i’, maar reed er uiteindelijk te weinig mee om het potentieel écht te kunnen benutten. Met als gevolg dat het rallymonster onlangs is ingeruild op een Aston Martin van Prins Esclusivo.

Exterieur

Er valt nogal wat te vertellen over de grondig gemodificeerde Alfa. Te beginnen met de basis: die is Super met een hoofdletter ‘S’. De body is keihard, de carrosserie snaarstrak en de lak knalblauw. Zelfs de 4 Cibié verstralers op de voorbumper zijn meegenomen in het blauwe bad. Slechts het dak wijkt af met een contrasterend witte kleurstelling. Fraai detail is dat de afdekkappen over de eerder genoemde verstralers op hun beurt ook wit zijn; daar is duidelijk over nagedacht! Past bovendien weer mooi bij de witte striping, stickers en logo’s. De sportieve 4-deurs Berlina staat op karakteristieke GB-wielen, wat haar een extra stoere en robuuste uitstraling geeft.

Interieur

Binnenin zijn de veranderingen misschien nog wel groter. De Giulia Rally is volgens het “less is more” principe benaderd: een achterbank, vloertapijten en andere bekleding op bijvoorbeeld de portieren schitteren door afwezigheid. Wat ervoor terugkwam is zowaar nog indrukwekkender: een rolkooi, kuipstoelen inclusief 5-punts gordels, een racestuur, intercom en natuurlijk heel veel traanplaat. Bekijk de foto’s goed en ontdek zelf wat we zijn vergeten te benoemen. We gokken dat het best veel is…

Techniek

Wat is een rallyauto zonder power? De 1300 cc 4-cilinder moest het veld ruimen, want een gereviseerde 2,0 liter motor stond te trappelen om geïnstalleerd te worden. Power is niets zonder grip natuurlijk: de voormalig eigenaar vervang daarom tevens diverse wielophanging-elementen. Groot onderhoud inclusief kleppen stellen en alle bedrading + leidingen werden tot in detail nagelopen voor het perfecte resultaat. Want perfect, dat is deze Alfa Giulia Rally. De vraag is alleen: voor wie?

Met hartelijke groet,
Prins Classics

5-punts gordels
Alcantara stuurwiel
Brandblusser
Kuipstoelen
lichtmetalen velgen
Rolkooi
Sperdifferentieel
Verstralers / schijnwerpers voorop
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.