Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV

Model
GTV
Type
2000
Fabriekskleur
Rosso Alfa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
65.632 km
Bouwjaar
1973
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 39.900.00 Marge

Alfa Romeo GTV 2000 Bertone

Eén van de meest ‘jeugdige’ klassiekers uit het Prins Classics assortiment: deze bijzondere en bijzonder fraaie Alfa Romeo GTV 2000 Bertone in Rosso Alfa is als een jeugddroom voor de generatie die zich normaliter laat verleiden door het moderne ‘spul’. Het speelse karakter, de grondig onder handen genomen techniek en optisch (zo goed als) in nieuwstaat verkerende binnen- en buitenkant zijn hier mede verantwoordelijk voor. Wat nog meer? De GT Veloce is van zichzelf een tijdloos mooie verschijning die elke generatie, jong én oud, moeiteloos om zijn houten stuurwiel weet te winden.

Historie

Toeval bestaat niet: dit stukje kunst op wielen werd in 2009 gekocht van een – jawel – Italiaanse kunstenaar. Luciano Fornera nam afscheid van zijn Bertone zoals hij wel vaker van zijn doeken deed, om er een Nederlandse fan gelukkig mee te maken. Dolgelukkig, want zo ongeveer alles wat je aan een Alfa GTV kunt verspijkeren kreeg hij gedaan. Het resultaat ziet u op uw scherm.
De GTV 2000 is een ‘oude’ bekende van Prins. Wij verkochten het Italiaanse pareltje in 2019 aan de 2e Nederlandse eigenaar: een groot Alfa en Ducati liefhebber. Tot voor kort had hij van beide 2 exemplaren; naast deze ook nog een Alfa Romeo Brera plus een Ducati-duo. De Brera is de enige bedoeld voor dagelijks gebruik en de GT Veloce bracht hem veel (rijplezier), maar niet de snelheidsbeleving van de tweewielers waar hij in zijn vrije tijd zo naar snakt. Dus moest de klassieke Alfa na een jaar het veld ruimen. De volgende eigenaar zal de vorige eeuwig dankbaar zijn…

In- & exterieur

Het eerste dat de kenner zal opvallen aan de in Alfa rood gespoten GTV 2000 zijn ongetwijfeld de 15 inch aluminium GTA-wielen inclusief RVS-wielmoeren van Alfaholics. Voor wie zweert bij het origineel: de 14 inch Campagnolo wielen worden voor de volledigheid ook meegeleverd. En natuurlijk staat de Bertone wat lager, met dank aan Eibach veren (plus stabilisatorstang voor à 29 mm) en Koni schokbrekers. Het geeft de Romeo onder de GTV’s de ‘smoel’ die het verdient. De (schadevrije) RVS-bumpers schitteren door afwezigheid voor een extra stoere look, maar worden evengoed meegeleverd.
Verder zijn van RVS: de remslangen en gouden cups bij de (gereviseerde) remklauwen, supersprint sportuitlaat vanaf het spruitstuk en de keienvanger onderaan het front. De kofferklep van Alfaholics is nieuw en de aluminium spatschermen zijn dat ook. Het binnenwerk is al net zo smetteloos (en) mooi: de Alfa is uitgerust met een beige lederen pookhoes, handremhoes én Sport Spider stoelen inclusief elektrische 3-puntsgordels. Een genot om naar te kijken én mee te rijden!

Techniek & performance

Over rijden gesproken: alles, maar dan ook echt álles is eraan gedaan ten gunste van de pure rijbeleving. Van motorrevisie tot aan nieuwe cilinders, zuigers, oliepomp, 123-ontsteking, Delorto carburateurs, motorslangen, brandstoffilterhuis en -leiding, Alfaholics High gear startmotor + aluminium radiator, koppeling, remcilinder, draagarmrubbers en kachel. Tot slot zijn vloer, jackpoints, deurrubbers, ontdreuning + isolatie van deze absoluut unieke Alfa GTV 2000 Bertone allemaal nieuw.
Zijn we iets vergeten te noemen, los van het ongeëvenaarde karakter van de standaard 130 pk leverende 4-cilinder Twin Cam motor? Het staat vast wel ergens genoteerd! En anders merkt u het vanzelf wel, tijdens een onvergetelijke proefrit…

Cordiali Saluti,
Prins Classics

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.