Alfa Romeo GTV6

Alfa Romeo GTV6

Model
GTV6
Type
| 3.0 24v 230pk Rally
Kleur
Wit
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
61.676 km
Bouwjaar
1984
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 19.900.00 Marge

Alfa Romeo GTV6 3.0 24v

Je hebt liefhebbersauto’s en je hebt liefhebbersauto’s. Deze 230 pk sterke 3.0 24v Rally uitvoering op basis van de Alfa Romeo GTV6, behoort duidelijk tot de buitencategorie. Zo vol als het motorcompartiment zit, zo uitgekleed is het interieur. In deze hardcore Alfa is er geen ruimte voor compromissen; het is alles of niets.

Historie & techniek

De voormalig, Nederlandse eigenaar ging twee jaar geleden duidelijk voor alles. Maar vond het uiteindelijk niets. Althans, het gebrek aan comfort niet. De performance van de technisch grondig gemodificeerde klassieke coupé, maakte namelijk weldegelijk een verpletterende indruk. Echter, het was de genadeloos harde rally uitrusting die hem minder paste, zo bleek na een uitvoerige testrit in de Alpen. Meer dan vier Alfa’s in zijn collectie werd hem te veel, dus moest deze straatlegale semi-racer plaatsmaken voor een ‘gewone’ GTV.
Aan de inzet heeft het allerminst gelegen. In 2017 gaf de vorige eigenaar groen licht voor een 10.000 euro kostende technische behandeling. Inclusief volledige motor- en versnellingsbakrevisie, verzorgd door Van Lingen Alfa Parts – voorheen bekend als ‘Savali’. Sinds de revisie heeft de GTV6 slechts 5.000 kilometer gereden. Naast de 24-kleps Alfa 164 motor met extra dikke inlaatbuizen van een 164 Q4/156 GTA, zorgt een K&N open luchtfilter voor een heerlijke (geluids)sensatie onderweg. Stoppen is al (haast) net zo indrukwekkend als versnellen dankzij Brembo remschijven à la 156 GTA, gecombineerd met Brembo remklauwen ‘geleend’ van de 166 V6.
Bilstein dempers en Eibach veren dragen bij aan een snaarstrak weggedrag en zeer directe besturing. Het onderstel bevat extra dikke stabilisatorstangen voor + achter en is snoeihard. Kortom, een Italiaan die zich never nooit met fluwelen handschoenen laat aanpakken. Maar dat is dan ook meteen de charme van de auto.

In- & exterieur

De karakteristieke carrosserie van de GTV bevat niet één, niet twee, maar drie verschillende lakken. Kleine kans dus dat u zich niet in de exterieurkleur kunt vinden. Overigens is de roestvrije body in z’n geheel perfect gerestaureerd voor opbouw en onder andere behandeld met Dinitrol. De ruiten (uitgezonderd de voorruit) werden vervangen door polycarbonaat (lexaan). Wat verder opvalt aan de buitenzijde zijn de 17 inch grote matzwarte Team Dynamics spaakvelgen met daarachter rode Brembo’s en eromheen Federal semi-slicks.
Sparco kuipstoelen en een dito rolkooi vullen het volledig gedemonteerde interieur op. Alleen het originele dashboard bleef behouden. Een noodstroomschakelaar, suède Sparco sportstuur, VDO tellers en meters, een RVS vloer en hydraulische handrem behoren tot de andere highlights aan boord van de racy Alfa. Verder is alles vakkundig gestript. Het feit dat er heel veel ‘ontbreekt’, hoeft natuurlijk geen gebrek te zijn. Want juist als het op pure snelheid aankomt, heeft deze GTV6 Rally heel veel meer te bieden. Bovendien is het de beste in zijn soort als het om kwaliteit en conditie gaat. Hoogste tijd dus om u naar onze showroom te haasten voor een nadere kennismaking!

Cordiali Saluti,
Prins Classics

Brembo remmen
lichtmetalen velgen
mistlampen voor
Rolkooi
Sportonderstel
Sportstoelen
sportuitlaat
Verstralers / schijnwerpers voorop
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.