Het rode Ferrari bloed kruipt waar het niet gaan kan bij het zien van deze prachtige 328 GTS; een oude bekende van Prins. Niet alleen hebben we recentelijk nog groot onderhoud mogen uitvoeren op de Ferrari klassieker, de jaren 80 supercar heeft in een eerder stadium ook al deel uitgemaakt van ons assortiment. Dit maakt dat we er inmiddels al aardig gehecht aan zijn geraakt. Of we de Ferrari 328 GTS een nieuw onderkomen gunnen, hangt dan ook helemaal van de potentiële koper af… Bij deze bent u gewaarschuwd.

Historie
Aan Prins de eer om de Targa-uitvoering op basis van de 328 GTB aan te bieden in opdracht van de huidige eigenaar: de persoon aan wie wij de Ferrari in 2015 verkochten. Kort daarvoor haalden we het rode raspaard naar Nederland, als onderdeel van een indrukwekkende autocollectie die we destijds opkochten. Een Spaanse verzamelaar bezat tot die tijd diverse bijzondere klassiekers, waaronder deze 328 GTS en een Testarossa – sinds 2015 van dezelfde eigenaar en eveneens opnieuw via ons te koop aangeboden. De Ferrari 328 op uw scherm is altijd op tijd onderhouden. Verder spreekt de techniek en algehele conditie voor zich. Met deze Ferrari 328 GTS heeft u geheid nog vele jaren plezier.

Exterieur
Minder beroemd dan de Testarossa, maar daardoor niet minder karakteristiek: de 328 heeft een vlijmscherp uiterlijk vol bijzonderheden. De door NACA-ducts geïnspireerde luchtinlaten bij de portieren en luchtroosters op de plek waar je kleine zijruiten zou verwachten, zijn typisch Ferrari 328. De roosters zijn zwart, net als de buitenspiegels en dakspoiler. De bumpers zijn grotendeels in kleur meegespoten en een stuk volumineuzer dan de Ferrari 308 waarvan de 328 afgeleid is. Des te beter komt het Ferrari-rood tot z’n recht. De lichtclusters in de voorbumper met daartussen een grille inclusief chromen spijlen, vormen het grootste uiterlijke onderscheid ten opzichte van de 308. Oog voor detail hadden ze in de jaren 80 ook al, refererend aan de Ferrari-logo’s in de buitenspiegels. Het uitneembare dak voegt een extra dimensie toe aan de iconische looks van deze Italiaan.

Interieur
Het klassieke GTS-interieur kent geen fratsen en is lekker puur. Nero leder, aluminium schakelcoulissen, tellers en meters voorzien van feloranje letters + cijfers; veel meer heeft u niet nodig aan boord van de compromisloze sportauto. De brede tunnelconsole moet helpen voorkomen dat de bijrijder al te veel en te snel geneigd raakt om het roer over te nemen. Immers, eenmaal onderweg wilt u het stuurwiel nooit meer uit handen geven… Wie het dak thuis laat doet zichzelf extra veel plezier, want het verslavend lekkere motorgeluid kan op die manier ongefilterd het interieur binnendringen. En geloof ons, dat is zeker de moeite waard.

Techniek & performance
Ferrari is altijd al creatief met modelnamen geweest. Elke aanduiding heeft een logische betekenis, zo ook die van de 328 GTS. Om het eerste deel te ontrafelen moeten we goed kijken naar de aandrijflijn: de 8-cilinder heeft een inhoud van 3,2 liter. Check. GTS is eigenlijk een Gran Turismo met Spider-trekjes. Weet u dat ook weer. De Ferrari V8 heeft een vermogen van 270 pk en is daar naar hedendaagse maatstaven nog steeds mee in staat erg leuke dingen te doen. Wie de handgeschakelde transmissie volledig eigen heeft gemaakt en het H-patroon als zijn of haar broekzak kent, zal niet anders dan kunnen beamen dat een Ferrari met een gebruiksaanwijzing pas een échte Ferrari is. Nu exclusief bij Prins.

Met vriendelijke groet,
Prins Classics.

English version
An 80s supercar we carry in our hearts forever: it’s the second time we offer this (recently!) beautifully maintained red Ferrari 328 GTS for sale. That can’t be a coincidence. Yes, we are quite attached to it. But that doesn’t mean we allow someone else to enjoy the legendary Targa-version of the 328 Gran Turismo Berlinetta. So please stand up and get that ultimate Ferrari feeling.

History
Today we offer this stunning Ferrari 328 GTS on behalf of the current owner: the person to whom we sold the classic back in 2015. Before that, we brought the red thoroughbred to the Netherlands, as part of an impressive Spanish car collection we purchased at the time. Next to the 328, we got our hands on a Testarossa, which currently has the same owner and is for sale at Prins too. The overall condition is neat, the technique punctually maintained. Just how you want it to be.

Exterior
The Ferrari 328 GTS may be slightly less famous than the Testarossa, but nevertheless at least as characteristic: the classic has an extremely sharp appearance full of mesmerizing details. The NACA-duct inspired air intakes behind the doors and air vents above (instead of side windows) are typical design features of the 328 GTB and GTS. The louvres are black, just like the exterior mirrors (including Ferrari logo) and roof spoiler. The bumpers are largely painted in body color and a lot more voluminous than the Ferrari 308. The removable roof adds an extra dimension to the iconic looks of this smooth Italian.

Interior
The classic GTS interior is as pure as it could be. Nero leather upholstery, an aluminum gear pattern + shift, counters and meters with bright orange figures; you don't need much more inside an uncompromising sports car. If you leave the roof at home, you will definitely do yourself a favor, since the amazing engine sound will enter the cockpit unfiltered. Believe us, it's worth a try.

Technique & performance
Ferrari has always been creative with model names. Each type designation has a logical meaning. That includes the 328 GTS. Looking at the first part, it’s referring to the 8-cylinder with a capacity of 3.2 liters. Furthermore, GTS is actually a Gran Turismo with Spider influences. Ferrari mounted a non-turbo V8 at the back producing 270 hp. The engine is still capable of doing great things by today's standards. But more importantly: anyone who has completely mastered the manual transmission, will experience pure driving experience in a classic Ferrari way. True experts know there’s nothing better than that…

Kind regards,
Prins Classics.

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.