Ferrari 456

Ferrari 456

Model
456
Type
GT
Kleur
Zwart
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
46.210 km
Bouwjaar
1997
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 64.500.00 Marge

Ferrari 456 GT zwart

Door velen (terecht!) bestempeld als dé ultieme GT uit de jaren 90: de Ferrari 456 GT! Met zo’n modelnaam kan het natuurlijk ook haast niet anders... En toch: anno 2019 weet deze prachtige Ferrari, inclusief een juweel van een V12-motor voorin én een handgeschakelde transmissie, nog immer menig liefhebber blij te verrassen. Want… Tijdloze schoonheid is voor altijd! En juist daarom gunden we de 456 recentelijk nog groot onderhoud, waarbij onder andere de distributieriem is vervangen. Documentatie en facturen zijn bovendien inbegrepen, als bewijs van goed gedrag.

Exterieur

Een Ferrari herken je uit duizenden. Een 456 GT uit tienduizenden. Het Pininfarina design (hoe kan het ook anders) is imposant en elegant tegelijk. Daarnaast blijkt het moeilijk te overtreffen, want nog steeds wordt dit model wereldwijd gezien als hét perfecte voorbeeld van een geslaagde grand tourer. Hoe dat komt? De zwarte lak onderstreept het nog eens: de Ferrari 456 is uitgesproken stijlvol zonder te overdrijven. Het profiel is strak gehouden en tegelijkertijd sierlijk genoeg om charmant te worden gevonden. De taillelijn loopt hoog op voor een krachtige uitstraling, terwijl de overhang voor + achter lekker ruim is aangehouden. Luchtinlaten zijn op natuurlijke wijze in de carrosserie opgenomen in plaats van er optisch aan te zijn toegevoegd. Uiteraard doelen we daarmee vooral op de exemplaren achter de voorwielen: ze vormen letterlijk en figuurlijk een belangrijk deel van het totale concept.

Interieur & uitrusting

De cockpit van de 2+2 456 GT is al minstens zo indrukwekkend: de enorm brede midden-/tunnelconsole biedt plaats aan een hele reeks meters, tal van knoppen en natuurlijk een kunstwerk van een versnellingsbak. De aluminium pookknop bevindt zich op de mooiste plek ter wereld: in het hart van schitterend uitgefreesde schakelcoulissen.
Het contrast met de rest van het Ferrari-binnenste is duidelijk aanwezig; inzittenden worden omgeven door een tamelijk zakelijke omgeving. Het Nero leder windt daar geen doekjes om. En toch is er volop ruimte voor pure Ferrari-passie, uitgevoerd in diverse logo’s. Let bijvoorbeeld op het steigerende paard in het H-patroon of het Ferrari-opschrift op de dorpels. Het gordelmechanisme is aan de (elektrische verstelbare) stoelen gemonteerd in plaats van aan de B-stijl. Wat dit ons zegt? Racekuipen stonden niet op de optielijst. Niet nodig, want dit is een échte GT…

Techniek & performance

En een échte GT naar Ferrari-maatstaven betekent een échte V12 in het vooronder. In dit geval met een inhoud van 5,5 liter zónder turbo. Uit ervaring weten we dat de 442 paarden waarover de 456 beschikt hierdoor extra goed hoorbaar zijn. En dat willen we. Immers, er gaat niets boven de klanken van een 12-cilinder grand tourer die de 0-100 km/h sprint binnen 5,2 seconden aflegt. Om vervolgens door te klimmen richting een topsnelheid van 310 km/h. Zelfs het wisselen van verzet gaat gepaard met een grote glimlach: het is ouderwets hard werken (en genieten!), maar is dat niet precies de charme van deze auto?

Met vriendelijke groet,
Prins Classics.

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.