Ferrari 456

Ferrari 456

Model
456
Type
GT | Dutch delivered | 2nd owner | Special interior
Fabriekskleur
Argento Nurburgring
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
69.095 km
Bouwjaar
1996
Brandstof
Benzine

Ferrari 456 GT | Grigio Nurburgring

V12 voorin, 2+2 opstelling erachter, handgeschakelde transmissie ertussen, aandrijving op de achterwielen en GT als modelaanduiding. Do we need to say more?! Nou, vooruit dan. Deze bloedmooie, origineel Nederlands geleverde en perfect onderhouden Ferrari 456 GT is niet zomaar een grand tourer, het is dé grand tourer van de jaren 90. Uitgegroeid tot een reusachtig icoon, letterlijk en figuurlijk. Want dit stijlvolle raspaard is allerminst bescheiden in omvang. Net zo min als dat hij bescheiden is in power, design en charisma. Zit u er klaar voor?

Historie

Het betreft hier een absoluut pareltje onder de 456 GT’s, mede dankzij zijn (slechts 2!) voormalig eigenaren. Na jarenlang hard werken deed de eerste eigenaar op zijn 35e verjaardag zichzelf een Ferrari cadeau. En dat is te zien, want elk detail is met de grootst mogelijke zorg samengesteld door een échte liefhebber. Niet alles kwam dan ook voor in de officiële optielijsten destijds. Kortom, deze GT is op maat gemaakt. Tegenwoordig noemt Ferrari dat heel chic ‘Atelier Car’.
De 456 is op17 juli 1996 nieuw geleverd op eigen bodem door Ferrari dealer Kroymans. Eigenaar nummer één had hem tot enkele jaren geleden in zijn bezit. Kennelijk waren de twee vrijwel onafscheidelijk. Het bewijs kunt u overigens zelf terugzien. Er zijn namelijk (bewegende) beelden van. Voor de liefhebbers: ga naar YouTube en toets in ‘Blik op de weg Ferrari 456 GT’. Kan niet missen.
Via Ferrari specialist Wiggers Mastercars kwam het steigerende paard in handen terecht van eigenaar nummer twee; in 5 jaar tijd reed de gelukkige hetzelfde aantal kilometers als zijn voorganger in die hele periode ervoor. Snappen we. Deze 456 GT is en blijft immers onweerstaanbaar.

In- & exterieur

Kijk alleen al dat design: het model is de uitvinder van woorden als ‘elegantie, cachet, stijl en karakter’. Het Pininfarina ontwerp is bovendien tijdloos. Anno 2019 komt het koetswerk allesbehalve gedateerd over. Daarmee bevat de GT elk kenmerk van een geboren klassieker. Want dat is het.
Zeker in zilvergrijs, Grigio Nurburgring noemen ze dat mooi in Italië, is de auto net zo spannend als ingetogen. Elke welving, lijn en inkeping komt heel ‘natuurlijk’ over. Het speciale bruine leder waarmee de Ferrari op verzoek van de klant destijds werd bekleed is onderscheidend, maar o zo smaakvol. Afgestempelde boekjes, de originele gereedschapset; alles is compleet. De speciale badge op het dashboard zorgt ervoor dat de auto zichtbaar altijd verbonden met zijn eerste eigenaar. Hoe bijzonder… Ondertussen glimt de aluminium pookknop vanuit de karakteristieke, prachtig uitgefreesde schakelcoulissen ons tegemoet… Rijden!

Techniek & performance

De 5,5 liter 12-cilinder in het front sluit naadloos aan op de uitstraling van de 2+2 coupé: groots, krachtig, geraffineerd en meeslepend. Letterlijk, wanneer de 456 GT binnen 5,2 seconden van 0-100 km/h accelereert. De topsnelheid ligt ver boven de 300 km/h: 310 om precies te zijn. Daarmee is hij een tandje rapper dan de versie met automaat, zoals dat vroeger wel vaker het geval was. En zo hoort dat. Onderweg aan comfort geen gebrek; zoals het een echte grand tourer betaamt, doet deze bloedsnelle Ferrari zijn werk uiterst effectief, zonder vermoeiend te worden. Tijd voor een nadere kennismaking. Wanneer schikt het u?

Met vriendelijke groet,
Prins Classics

airco met elektronische regeling
Alarmsysteem
elektrisch verstelbare voorstoel(en)
lederen bekleding
Lederen dashboard
Lederen deurpanelen
Lederen hemelbekleding
Lederen middenconsole
Logo in de hoofdsteunen
Radio/CD speler
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.