Ferrari 550

Ferrari 550

Model
550
Type
Maranello
Fabriekskleur
Nero Daytona
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
77.072 km
Bouwjaar
1998
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 84.500.00 Marge

Ferrari 550 Maranello.

Een heerlijke, door vermaard Ferrari dealer Joe Macari onderhouden Ferrari 550 Maranello, voorzien van een handgeschakelde (!) transmissie en een tijdloos ingetogen kleurstelling! Deze fraaie Italiaan heeft een sterk internationaal (Europees) karakter, biedt verslavende rijbeleving en is sensationeel mooi…

Historie

De eerste (kilo)meters reed de Ferrari in Engeland, met achter het stuur een Griekse eigenaar die, gezien zijn huisvesting, schijnbaar meer had met regen dan zonneschijn. Al bracht de 550 hem vermoedelijk meer dan genoeg zonneschijn… In 2006 nam een Zweed het stokje over, gevolgd door een Belg in 2016: de 3e en (tot nu toe) laatste eigenaar van het klassieke raspaard.
De laatste grote onderhoudsbeurt dateert van juni 2017. Daarbij is onder andere de distributieriem vervangen, zoals op de bijbehorende factuur terug te zien is. Nee, er is geen enkele reden om uzelf in te houden wanneer deze 12-cilinder volbloed van zich laat horen.

Exterieur

De 550 Maranello lijkt de term ‘natuurlijke schoonheid’ te hebben uitgevonden. Zeker in een discrete lak als Nero Daytona, is goed te zien hoe prachtig deze Ferrari door zijn eenvoud is. De carrosseriebelijning is overwegend strak, zonder hoekig te worden. Er zijn precies genoeg details – refererend aan de luchtinlaten achter de voorwielen en in de motorkap – om de geweldige potentie van de Prancing Horse recht aan te doen.
Kenmerkend voor de Maranello is het profiel: een lange motorkap en dito overhang aan de voorzijde, gecombineerd met een compacte achtersteven geven de auto een atletisch voorkomen. Eigenlijk is de 550 een GT voor twee. Maar dan wel met beleving in het kwadraat.

Interieur & techniek

De zwarte gloed zet zich in stijl voort aan de binnenzijde: hier treft u Nero lederen bekleding op de stoelen, het stuur en het dashboard. Schitterende details als de aluminium pook en klassieke schakelcoulissen, geperforeerde sportpedalen en met chroom omrande klokken in het instrumentarium, ademen 90s en zijn buitengewoon smaakvol.
Voor extra kippenvel zorgt de 5,5 liter V12 met 485 pk; vanwege de snelheid én vanwege de sound. De geoefende bestuurder die elke sleuf in het uitgefreesde H-patroon blindelings weet te vinden, is in staat om de topsnelheid van 323 km/h in een recordtempo te halen. De eerste 100 km/h is al binnen 4,4 seconden bereikt. Mocht u tussentijds nog tijd vinden om ook op andere zaken te letten naast de asfalt verslindende performance, dan geven we bij deze een tip: de karakteristieke klik van de pook die zich door de coulissen beweegt, maakt dat u bij elk schakelmoment een klein beetje meer van de Maranello gaat houden. U bent dus gewaarschuwd: eenmaal onderweg is er geen weg meer terug…

Met hartelijke groet,
Prins Classics

Lederen interieur
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.