Ferrari Mondial

Ferrari Mondial

Model
Mondial
Type
3.2 Cabriolet | Top condition!
Fabriekskleur
Nero
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
69.601 km
Bouwjaar
1986
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 49.500.00 Marge

Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet.

Soms, heel soms is iets zó mooi en zó goed, dat dat het enige is wat telt. Of, laten we het zo zeggen: belangrijker is dan wie u allemaal voorgingen. U voelt hem al aankomen: deze Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet uit april 1986 weet liefhebbers moeiteloos voor zich te winnen met haar prachtige conditie van zowel de carrosserie als het interieur én de techniek. Enig ‘smetje’ is dat de zwarte schone ietwat geheimzinnig doet over de voorgaande eigenaren. Gelukkig spreekt de algehele staat boekdelen: met dit exemplaar is extreem zorgvuldig omgegaan! Sterker nog, bij Prins namen we in al die jaren nog niet eerder plaats in zo’n goed rijdende Mondial als deze. En dan is het ook nog eens een Cabriolet!

Historie

Wij liefhebbers dromen van een Ferrari, maar een Ferrari droomt ervan om het eerste hoofdstuk van haar leven in Italië te beginnen: het land waar passie resulteert in rijdende kunstwerken c.q. unieke automobielen als de Mondial. Deze Mondial Cabriolet had het geluk haar loopbaan in Milaan te beginnen: de stad van de mode. Dat kán haast geen toeval zijn… Extra prettig is dat de Ferrari hier ook tot 2010 is onderhouden; perfect kunnen we wel zeggen. Vijf jaar later zou de Italiaanse bella naar Nederland verhuizen, waar ze in 2018 groot onderhoud kreeg bij Ferrari Dealer Kroymans in Hilversum. Inclusief nieuwe distributie. De serviceboekjes zijn compleet én compleet afgestempeld. Het originele reservewiel en de bijbehorende gereedschappen zijn eveneens inbegrepen!

Exterieur

Leonardo Fioravanti kreeg onder de vleugels van designmeester Pininfarina de eer om de Ferrari Mondial te schetsen. Aan het begin van het nieuwe millennium miste het model de populariteit die nodig is om prijzen van klassiekers omhoog te laten schieten. Een voordeel daarvan was dat de Mondial betaalbaar bleef. Het gebrek aan populariteit is echter volledig onterecht weten we inmiddels: de Ferrari-V8 aangedreven 2+2 combineert de pure rijbeleving van een sportauto met het comfort van een GT wat gelijk de onorthodoxe configuratie van de Mondial onderbouwt. Door de 4-zits opstelling en de opdracht om de motor achterin te positioneren, is de Ferrari Mondial een unieke verschijning. Ruimte voor luchtinlaten was er nog maar net, want de C-stijl moest voor de passagiers achterin overzichtelijk blijven. In onze ogen komt het karakteristieke Pininfarina ontwerp perfect tot zijn recht in combinatie met het Nero lakwerk. De gitzwarte uitdossing maakt de auto optisch compacter en eleganter. Wat natuurlijk ook meehelpt is het feit dat de staat werkelijk smetteloos is. Wát een plaatje!

Interieur

Gelukkig voor de inzittenden stopt het niet bij de uiterlijke pracht. Aan de binnenkant vindt u namelijk beige lederen bekleding: een betere keuze had de meneer uit Milaan niet kunnen maken! Zeker met de kap naar beneden oogt het geheel ultra chic. Voorts laat de Mondial Cabriolet zich typeren door een strak dashboard met hoekige vormen, een brede tunnelconsole en flinterdun 3-spaaks stuurwiel. Dít is hoe we een jaren 80 Ferrari het liefste zien! De aluminium pookknop verraadt dat aan boord van deze 2+2 Cabrio nog ouderwets gewerkt moet worden. Doen we met liefde…

Techniek & performance

Zoals gezegd voorzag Ferrari haar 4-zitter van een 8-cilinder in V-opstelling achterin welke een inhoud meet van 3,2 liter. De oorspronkelijke versie, de Mondial 8, moest nog genoegen nemen met een 2,9 liter Ferrari-V8. Hetzelfde geldt voor de snellere Quattrovalvole (kortweg ‘QV’) inclusief 4 kleppen per cilinder. Een indrukwekkende naam, maar die haalt het niet bij de performance van deze 3.2 met 270 pk tegenover de 235 stuks van de QV en 214 van de Mondial 8. De uitvoering van Prins heeft iets meer dan 6 seconden nodig om de maximaal 4 inzittenden van 0 naar 100 km/h te laten schieten. Keurige waarden, echter, de manier waaróp de klassieke Ferrari hiertoe in staat is maakt pas écht indruk. De sound, de (snelheids)beleving, het schakelen door de schitterend uitgefreesde schakelcoulissen… Pas maar op, voor we haar zelf houden.

Met hartelijke groet,
Prins Classics

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.