Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa

Model
Testarossa
Type
| Monospecchio
Kleur
Rood
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
57.651 km
Bouwjaar
1985
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 149.500.00 Marge

Ferrari Testarossa

Geen auto die aan zoveel wanden heeft gehangen als de Ferrari Testarossa. De ultieme jongensdroom van eind jaren 80, begin jaren 90 heeft een hele dikke stempel gedrukt op het imago van Ferrari. Zeker de dertigers en veertigers onder ons zullen nostalgische gevoelens krijgen bij het zien van dé Testarossa der Testarossa’s: de zogenaamde Monospeccio / Monodado uitvoering. Oftewel, in normaal Nederlands: inclusief één buitenspiegel bovenaan de A-stijl en één centrale wielmoer. Van Miami Vice liefhebbers had dit exemplaar ongetwijfeld wit mogen zijn, maar kenners weten dat die kleur nooit officieel af-fabriek is geleverd. En dan is Ferrari rood toch een erg fijn alternatief, net als op vroegere posters…

Historie
De Ferrarj Testarossa op uw scherm is een oude bekende van Prins. We haalden de roemruchte Italiaanse supercar in 2014 naar Nederland, als onderdeel van een complete verzameling klassiekers afkomstig uit een Spaanse collectie. Via ons belandde de Testarossa opnieuw in handen van een verzamelaar, dit keer in eigen land. De eigenaar heeft het rode raspaard sindsdien altijd trouw bij ons in onderhoud gehad, wat tevens de uitstekende staat van de Ferrari verklaart. Naast deze Testarossa, bieden we ook een Ferrari 328 aan in opdracht van de klant. Om maar even aan te geven dat de auto’s bij een liefhebber pur sang vandaan komen…

Exterieur
Wat de Countach voor Lamborghini is, is de Testarossa voor Ferrari. Hoewel dit in het verleden vaak genoeg werd gedaan, zijn de 2 klassieke exoten totaal niet met elkaar te vergelijken. De Testarossa is in basis namelijk veel meer een GT; iets dat de 2-zitter niet bepaald is aan te zien. Het profiel is immers extreem laag en breed, de lijnen zijn recht en de hoeken ultra scherp. Excentrieke details zoals de ‘lamellen’ over de achterlichtunits en de ‘vinnen’ voor de luchtinlaten aan de zijkanten, zijn karakteristiek voor de Testarossa en staan voor altijd op ons netvlies gebrand. Typerend voor de 1e serie Testarossa’s zijn de centrale wielmoeren (Monodado) enkele buitenspiegel bovenaan de A-stijl (Monospeccio). Dit maakt dat ons exemplaar meteen ook de meest gewilde is.

Interieur
Het bruine lederen interieur is een fijne extra. Erg smaakvol en bovendien vrij zeldzaam. Zeker in deze two-tone samenstelling. Alleen het 3-spaaks lederen stuurwiel kleurt traditiegetrouw zwart. Lichte contraststiksels zorgen voor net dat beetje extra jeu aan boord van de Testarossa. Verder zijn ook binnenin de klassieke Ferrari de lijnen opvallend strak gehouden – helemaal in 80s style. Het karakteristieke H-patroon, met zijn aluminium schakelcoulissen, vervolmaken de nostalgische gevoelens die opduiken bij het ervaren van de enige échte Ferrari Testarossa.

Techniek & performance
Zeg je Ferrari, dan zeg je rijbeleving. De V12 achterin is onder een hoek van 180 graden opgesteld. Kortom, zo plat als een pizza. De boxer-achtige configuratie van Ferrari’s “Flat 12” kent een totale inhoud van 4,9 liter en is in staat om 390 paarden richting de achteras te sturen. Daarnaast heeft de Testarossa een ideale 40/60 gewichtsverdeling. Ideaal, omdat hierdoor ruimte ontstaat om het rode raspaard zo nu en dan te laten kwispelen van genot. De ‘losse’ achterzijde is niet moeilijk in te beelden bij het zien van spectaculaire achtervolgscènes in Miami Vice. Ook voor het typische geluid van de 12-cilinder is weinig fantasie nodig; de sound is zó scherp dat de Ferrari Testarossa zelfs stationair al op volle snelheid lijkt. Wie stapt in de witte instappers van James “Sonny” Crockett?

Met hartelijk groet,
Prins Classics.

(English version)
The ultimate 80s wallpaper: the Ferrari Testarossa. A childhood dream for many and may be Ferrari’s greatest image builder ever. The nostalgic feelings are complete after noticing the Monospeccio and Monodado features. That means it’s the original. Sorry Miami Vice fans, Ferrari never officially delivered a white Testarossa, but if there’s one color that suits this classic…

History
We got ourselves a nice little reunion with the Italian supercar in the Prins showroom. Indeed, it’s not the first time we’re offering the classic Ferrari for sale. Back in 2014 the Testarossa was part of a Spanish car collection we brought to the Netherlands. Today, the current owner is the same as of our ex-Spanish 328 GTS: both purchased in 2015 by a true Ferrari fan and now for sale again. Since we perfectly maintained the two Italians for the past 6 years, we know the technique is just as fine as the looks.

Exterior
What the Countach is to Lamborghini, the Testarossa is to Ferrari. Although it was done often enough in the past, the two exotics cannot be compared with each other at all. Basically, the Testarossa is a super-fast GT instead of a hardcore supercar. However, the bodywork is extremely low and wide, the aerodynamics are ultra-sharp and the details as characteristic as they could be. The “slats” over the rear light units and “fins” in front of the air intakes on the sides are 100% unique and 100% Testarossa. Typical for the 1st series are the central wheel nuts (Monodado) single exterior mirror at the top of the A-pillar (Monospeccio). This makes our version also the most wanted.

Interior
The two-tone brown leather interior is a welcome extra. Very stylish and very rare as well. Only the 3-spoke leather steering wheel with light contrast stitches is traditionally black. Furthermore, the classic Ferrari has a remarkable straight 80s style. The characteristic H-pattern, with its aluminum gearshift wings, fuel-up the nostalgic feelings when experiencing the one and only Testarossa.

Technique & performance
When you say Ferrari, you say driving experience. The V12 in the back is set up at an angle of 180 degrees. In short, it’s as flat as a pizza. The boxer-like configuration of Ferrari's "Flat 12" has a total capacity of 4.9 liters and is able to send 390 horses towards the rear axle. In addition, the Testarossa has an ideal 40/60 weight distribution. We say ideal, because this allows the red thoroughbred to wag its tail every now and then. The “loose” rear is not hard to imagine after seeing some spectacular scenes from Miami Vice. Also for the performance of the 12-cylinder no imagination is necessary: the sound is so intense that the Ferrari Testarossa already seems at full speed when it’s actually going nowhere. So get ready to put on a real show and step into James “Sonny” Crockett's wild world.

Kind regards,
Prins Classics.

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.