Jensen C-V8 MKII groen
Een unieke verschijning bij Prins! Sowieso is een Jensen een zeldzaamheid, laat staan een in uitstekende staat verkerende C-V8 MKII uit 1965! Onder andere Sir Sean Connery, dé James Bond ster uit de jaren 60, ging u voor. De Britse gentleman gebruikte zijn C-V8 zowaar voor dagelijks gebruik. Hij genoot daarbij onder andere van enkele optische modificaties en technische verbeteringen zoals elektronisch instelbare dempers achter. Die laatste zijn inmiddels ingewisseld voor modernere exemplaren die de sportiviteit van deze 4-zits GT verder benadrukken. Want sportief, dat is hij… En ook de historie is volledig gedocumenteerd!

In- & exterieur
De Jensen C-V8 bevat alle ingrediënten van een pure sportauto: een fraai gelijnde koets gemaakt van lichtgewicht materialen zoals aluminium en polyester, een beul van een motor en een waanzinnige performance. Zeker voor die tijd. Te beginnen met het koetswerk: dit exemplaar is uitgevoerd in Brits groen en – speciaal voor de liefhebbers – beschikt over de karakteristieke kappen die over de dubbele koplampunits heen zijn geplaatst. Precies zoals ontwerper Eric Neale oorspronkelijk bedoeld heeft. Uit angst dat dit ten koste zou gaan van de lichtopbrengst, monteerde de fabriek ze uiteindelijk niet. Maar kenners zweren bij de kappen à la Jaguar E-Type Series I en Ferrari 275 GTB, die overigens zeer kostbaar zijn. Des te fijner dat tevens een set reserve covers wordt meegeleverd!
De carrosserie is de afgelopen jaren keurig gerestaureerd en verzorgd. En ook het crème lederen interieur met zijn groene biesjes is na 54 nog altijd netjes en super smaakvol te noemen. En dan te weten dat het cosmetische ere herstel niet eens deel uitmaakt van de in totaal 35.000 euro die de afgelopen 6 maanden in de C-V8 gestopt is…

Techniek
Wat je voor zo’n bedrag terugkrijgt? We sommen op: nieuwe ophanging voor + achter inclusief alle rubbers. Nieuwe benzinepomp en remmen + leidingen rondom. Nieuwe velgen met banden en een extra set op reserve. Nieuwe carburateur, spruitstuk én een nieuwe ontsteking inclusief kabels. De klassieker rally van St. Moritz is recentelijk nog door de voormalig eigenaar gereden, en met succes: moeiteloos keerde de 2+2 terug naar Nederland na een geslaagd race-avontuur.
Een oliebeurt is wat volgde, maar het zijn de eerder – louter door vakmensen – toegepaste technische upgrades die pas écht indruk maken: de ‘standaard’ schokbrekers achter zijn vervangen voor coilovers, terwijl de wagenhoogte in z’n geheel is afgenomen. Aan de voorzijde werden progressieve veren gemonteerd inclusief gemodificeerde én gereviseerde dempers die 30% meer tegendruk geven. Kortom, alles voor een extra sportieve wegligging!

Performance
En het mag ook, want de 6,3 liter V8 alias ‘big-block afkomstig van Chrysler, heeft serieuze power: 335 pk om precies te zijn. Een topsnelheid van 220 km/h en een acceleratietijd van 0-100 km/h binnen 6 seconden zijn anno 2019 nog immer waarden om trots op te zijn. Interessant feitje: de C-V8 was vele iconen uit hetzelfde tijdperk te snel af. Waaronder de Jaguar E-Type, Aston Martin DB5 en zelfs Lamborghini Miura met V12 kan in acceleratietijden niet aan de Jensen tippen!
Een ander interessant feitje is dat er naar verluidt wereldwijd slechts 100 tot 300 C-V8’s rondrijden. Deze behoort tot de absolute top 10 qua conditie en historie. De vraag is dus: wie bent u straks te snel af, als u meteen overstag gaat?
Met hartelijke groet, Prins Classics.

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.