Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Model
Fulvia
Type
1.3 S Rallye | Origine | Matching | Perfect combination
Kleur
Blauw
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
46.677 km
Bouwjaar
1970
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 26.500.00 Marge

Lancia Fulvia Coupé 1.3 S Rallye blauw
Als er één auto is die bijzondere gevoelens bij de liefhebber oproept, dan is dat deze subliem mooie en onlangs grondig aangepakte Lancia Fulvia Coupé 1.3 S Rallye wel: een machine voorzien van een historische hoeveelheid charisma. In zijn huidige vorm beleeft u de schoonheid van de iconische Italiaan intenser dan ooit. Prins liet zich meeslepen door de geweldige charmes van de Lancia en was vastbesloten om het ongekende potentieel van de Fulvia Coupé 1.3 S Rallye maximaal te benutten.
Zie hier het sprankelende resultaat: een uitgebreide lakbehandeling en complete motorrevisie hebben er mede toe bijgedragen dat de Lancia Fulvia zowel van buiten als onderhuids in een unieke staat verkeert. Zo zien we haar het liefst! En wij gokken u ook…

Historie
Het betreft hier een origineel Italiaans exemplaar, nieuw geleverd op 8 september 1970 in modestad Milaan. Een jeugdsentiment voor velen. Maar bovenal: een wonderschone, uiterst smaakvol samengestelde klassieke Coupé die nooit ofte nimmer zal gaan vervelen. Verkerend in een algehele staat welke regelrecht de geschiedenisboeken in kan onder de kop ‘perfetto’. De intensieve lakbehandeling en motorrevisie hebben de Fulvia zicht-, voel- én hoorbaar goed gedaan. We hadden niet anders verwacht…

Achtergrond
‘Rallye’; eigenlijk dekt die laatste toevoeging aan de typebenaming de volledige lading. De Fulvia kan namelijk in één adem worden genoemd met de autosport. Het lichtvoetige karakter (de Lancia weegt iets meer dan 900 kilogram) in combinatie met snaarstrakke rijeigenschappen en een dito besturing, zorgde ervoor dat de Coupé hoge ogen gooide bij diverse kampioenschappen. En tal van coureurs richting de hoogst haalbare positie op het ereschavot loodste.
De Fulvia beheerste zowaar de rallysport in Italië, door in de periode 1965-1973 ieder jaar het Italiaanse Rally Championship op haar naam te schrijven. Maar het absolute hoogtepunt beleefde Lancia met het model in het jaar 1972 (zij het met een extra krachtige 1,6 liter HF-versie), toen ze het International Championship for Manufacturers (IMC) met maar liefst 2 ronden voorsprong op de rest wist te winnen. En de concurrentie genadeloos verpulverde.

In- & exterieur
Zowel optisch als technisch is deze, door Piero Castagnero ontworpen ‘classico’, een absoluut juweeltje. De body van de tijdloos gestileerde, rechthoekige koets verkeert in uitmuntende staat. De uiterst elegante, donkerblauwe carrosseriekleur die de toepasselijke naam ‘Blu Lancia’ draagt, maakt van deze knappe Fulvia in één klap een topsporter in gala-uitrusting.
En ook het interieur mag er zijn. Zowel de uitstraling als de conditie van het stijlvolle amaretto bruine binnenste, gecombineerd met houten panelen op het dashboard, is er één uit duizenden. Om nog niet te spreken van het schitterende 2-spaaks houten stuurwiel en de bijzonder smaakvolle, chromen accenten in de vorm van bedieningselementen aan de stoelen, raamslingers en sierstrips op de deurpanelen, die op oogverblindend fraaie wijze contrasteren bij het ultra chique bruine leder.

Techniek
Het ‘kloppend hart’ van deze grondig gereviseerde 1.3 S Rallye uitvoering is als vanouds: de bescheiden 1298 cc 4-cilindermotor in V-opstelling ademt immers nostalgie van het zuiverste kaliber. Gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie inclusief 5 versnellingen, heeft de compacte en zeer behendige Coupé in het verleden bewezen tot grootse dingen in staat te zijn – daarmee refererend aan het ongekende prestatieniveau van weleer. Echter, wat is er leuker dan al deze historische kwaliteiten zelf te ervaren…? Graag tot snel.

Met hartelijke groet,
Prins Classics.


Lancia Fulvia Coupé 1.3 S Rallye blauw (English version)
If there’s one car that raises the bar in its segment and really knows how to generate special feelings among its fans, than it’s this stunning 1970 Lancia Fulvia Coupe 1.3 S Rallye. That’s for sure. In its current form, you’ll experience the beauty of the iconic Italian more intense than ever. We were completely blown away by the great charms of the Lancia and therefore determined to make the most of the immense potential of the Fulvia Coupe 1.3 S Rallye.
You’ll find the sparkling result right here: an extensive paint treatment and complete engine overhaul have contributed to the unique condition of this Lancia Fulvia, on the outside as well as on the technical side. That's exactly how we meant it to be! And we bet you did too…

History
You’re looking at a beauty from Italian origin, delivered new on September 8, 1970 in Milan: the city of fashion. A youth sentiment for many, featuring a historical amount of charisma. But above all: a wonderful, extremely tastefully composed classic on which you can’t keep your eyes of. When it’s about the condition, you must look in the Italian dictionary under the term 'perfetto'. The paint treatment and engine overhaul have done their work beautifully. You can see it, you can feel it and you can hear it as well very clearly. Like we did expect something else…

Background
“Rallye” says the type designation. Let’s be honest: the last addition to the model name covers it all. The lightness (the Lancia weighs just over 900 kilograms) combined with great driving characteristics set the base for several legendary wins in various championships.
In fact, the Fulvia dominated rallying in Italy from 1965-1973, by writing the Italian Rally Championship on its name year after year. But the absolute climax of this Lancia model took place in 1972, when an extra powerful 1.6 liter HF version won the International Championship for Manufacturers (IMC), lapping the rest of the field with 2 laps.

Interior & exterior
On the inside, outside and technically too this “classico” (designed by Piero Castagnero) is a real treasure. The finishing of the timelessly styled angular coachwork is in excellent shape. The exceptionally elegant, dark-blue body color carrying the suitable name ‘Blu Lancia’, transforms this truly gorgeous Fulvia in an athlete who’s ready to visit an ultra-chic gala.
The same goes for the inside. The appearance as well as the condition of the stylish amaretto brown leather interior, combined with wooden panels on the dashboard, is really one of a kind. Not to mention the splendid 2-spoke wooden steering wheel and highly tasteful chrome accents like the control units on the sides of the chairs, classic window winders and decorative strips on the door panels, which contrast nicely with the classy brown leather finish.

Technique
The heart of this thoroughly overhauled 1.3 S Rallye engine is like the ultimate crown on a magnificent jewel: the modest 1298 cc V4 engine evokes pure nostalgia. Linked to a 5-speed manual gearbox, the compact and very agile Coupe has proven being capable of doing great things – referring to the unprecedented performance level from the past. However, what’s more fun than experience all these unique features and historical qualities in the present? This is your chance. Feel free to visit our showroom in the Netherlands soon!

Kind regards,
Prins Classics.

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.