Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover

Model
Range Rover
Type
3.5 V8 Vogue | Classic | Manual | Good condition !
Fabriekskleur
Balmoral green
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
212.137 km
Bouwjaar
1985
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 22.500.00 Marge

Range Rover Classic 3.5 V8 Vogue,

Land Rover moet alleen Jeep voor zich dulden als het om de 1e terreinauto’s ter wereld gaat. Maar met het Range Rover-label hebben de Britten een extra troef in handen: dit is namelijk de aller eerste luxe SUV ooit gebouwd en daarmee een absolute primeur voor het merk. Wegens succes verlengd overigens, want de Range Rover telt inmiddels al 4 generaties plus een hele serie facelifts tussendoor.
Nothing beats the original, zegt u? Vooruit dan maar. Met gepaste trots stelt Prins aan u voor: de Range Rover Classic. The original, since 1969. De geboren klassieker ging tot 1996 mee. Wij hebben er één uit 1985: een prachtige Vogue inclusief 3,5 liter V8-benzinemotor. Optisch in goede staat, technisch grondig onder handen genomen en met net voldoende patina om hem te mooi te vinden om te laten staan. Immers, met zo’n grote naam in de offroad scene, zult u de terreinkwaliteiten gebruiken ook.

Historie

Je zou kunnen zeggen dat deze oer-SUV letterlijk zijn weg naar de top heeft gevonden: de Classic begon zijn loopbaan in Málaga in het voorjaar van 1985 (april). Rond de eeuwwisseling overschreed hij de Spaanse grens en kwam in Zuid-Frankrijk terecht. Daar verbleef de Range Rover tot 2016. Want zoals wel vaker, wordt er door Hollanders veel moois ontdekt in het zuidelijke gebied van la douce France. Zo ook deze RR Classic. De voormalig Nederlandse eigenaar bleek niet zo van de Franse slag en verzorgde in het jaar van de vondst meteen een motorrevisie. En ja, daar zijn foto’s van. In 2019 kreeg de klassieke Range Rover groot onderhoud, inclusief nieuwe carburateurs, inlaatspruitstuk en nog veel meer. Facturen daarvan zijn inbegrepen als bewijs van goed gedrag.

Exterieur

Het onderscheid tussen de ‘gewone’ Land Rover en luxe Range Rover begint natuurlijk met de looks. Knap van de Classic is dat het onmiskenbaar een Land Rover is en toch net dat beetje extra exclusiviteit uitstraalt. Toen al. Maar zoals gezegd, de SUV verloochent zijn afkomst niet, hetgeen betekent dat ook dit exemplaar over een opgehoogd koetswerk met een karakteristiek, hoekig lijnenspel en een grote bodemvrijheid beschikt. De Classic van Prins is volledig origineel en niet gerestaureerd. Ondanks de respectabele leeftijd verkeert de carrosserie in een nette staat zonder noemenswaardige onvolkomenheden. Aan patina echter geen gebrek, zoals dat hoort bij een écht (luxe) werkpaard. Het Balmoral Green lakwerk is wat ons betreft de perfecte kleur voor dit type auto: Engels, maar ook weer niet té groen.

Interieur

De Range Rover doet zijn deftige “Vogue”-naam eer aan en beschikt over zaken als airconditioning, comfortstoelen, een lederen stuurwiel, hoofdsteunen achterin en 4 elektrische ramen. Wie denkt dat een luxe SUV standaard over lederen bekleding moet beschikken, komt bij de Range Rover Classic bedrogen uit. Immers, luxe of niet, het moet natuurlijk wel functioneel blijven. Kortom, helemaal des Land Rovers. De houten sierstrips in de portieren doen daarentegen wel degelijk een poging om de chique Britse afkomst te visualiseren, maar voor de rest is het toch vooral rechttoe rechtaan aan boord van de 1e generatie RR. De zitpositie (inclusief armleuningen voorin) is traditiegetrouw hoog en tamelijk rechtop; als een koning die op zijn troon plaatsneemt. Dat is met de huidige Range Rovers overigens nog steeds zo. We noemen hem niet voor niets “King of the (off-)road…

Techniek

Wat verder opvalt aan de binnenkant zijn natuurlijk de 2 afzonderlijke poken, waarvan de kleinste speciaal voor low gearing bedoeld is. Oftewel, het ruigere terreinwerk. Dat de Classic daar niet vies van is, blijkt wel uit de motorkeuze: in dit exemplaar ligt een heuse V8 die in 1984 van Land Rover een serieuze upgrade onderging, waardoor het vermogen steeg van 130 naar 155 pk. En natuurlijk was permanente vierwielaandrijving altijd inbegrepen. Luxe paarden kunnen namelijk ook heel goed werken. De Range Rover is daarvan het rijdende bewijs. Wanneer komt u kijken en/of rijden, majesteit?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

Airco
Comfortstoelen met armleuningen
Elektrische ramen voor en achter
hoofdsteunen achter
Houtafwerking interieur
Lederen stuurwiel
lichtmetalen velgen
Velours stoelen
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.