Maserati 3200 GT

Maserati 3200 GT

Model
3200 GT
Type
Automaat
Fabriekskleur
Grigio Touring
Transmissie
Automaat
KM Stand
67.678 km
Bouwjaar
2001
Brandstof
Benzine
Prijs
Prijs op aanvraag

Maserati 3200 GT Automaat

Wie altijd op zoek is naar perfectie komt automatisch uit bij deze fenomenaal onderhouden, origineel Nederlands geleverde Maserati 3200 GT! Kosten noch moeite zijn gespaard om de (toekomstig) bestuurder van deze classy Italiaan net zo’n soepele rijbeleving te gunnen als bij de aflevering 18 jaar geleden! Bij een briljante tijdmachine hoort natuurlijk een bijpassend uiterlijk; wat dat betreft sluit de tijdloze kleurstelling van dit exemplaar naadloos aan op de historie van de auto. Zo zien we ze graag! En wij vermoeden wij niet alleen…

Historie

De 3200 GT op uw scherm komt oorspronkelijk bij Hessing vandaan. Aldaar werd de drietand in 2001 verkocht aan een beroemde Amsterdamse architect. Via eigenaar nummer 2 kwam de auto in 2011 voor het eerst in onze handen terecht. De 3e en tot nu toe laatste eigenaar aan wie wij de Maserati 8 jaar geleden leverden, pakte vervolgens alles aan wat er maar aan te pakken viel aan de auto.
Bij Ferrari en Maserati specialist Hellferich is bij elkaar voor circa 30.000 euro aan facturen geprint. En ja, dat had resultaat: dit is zonder meer één van de fijnst rijdende 3200 GT’s die wij ooit in ons assortiment hebben gehad! Waarom dan wegdoen? Naar eigen zeggen eist zijn andere Maserati, een Ghibli uit 1970, momenteel alle aandacht op. Van rijden komt daardoor weinig terecht helaas.

Design & uitrusting

Zo gepolijst als de techniek is, zo fraai zijn de looks. Het Grigio Touring lakwerk en de Nero remklauwen staan in het verlengde van het ingetogen sportieve design, getekend door fameus topontwerper Giorgetto Giugiaro. Zoals bekend zijn de boemerang-achtige lichtunits aan de achterzijde hét belangrijkste handelsmerk van de grand tourer. Mede dankzij het ontbreken hiervan op de facelift uitvoering, de 4200 GT, is de populariteit ervan door de jaren heen enorm gegroeid.
Binnenin valt de klassieke styling van de 2+2 Maserati op. Let bijvoorbeeld op de met Nero leder beklede delen. Maar ook andere details, waaronder de klokken in het instrumentenpaneel inclusief chromen omranding, ademen tijdloze klasse. Voor subtiel contrast zorgen de Grigio Scuro afwerking op de deurpanelen, bies op de stoelen en Alcantara op de dakhemel. De tapijten zijn op hun beurt uitgevoerd in Nero. Tot slot werden op de optielijst afgevinkt: elektrisch verstelbare stoelen, Becker radio-/navigatie, alarm, Skyhook Suspension én – jawel – een sportuitlaat.

Onderhoud & techniek

Over die laatste gesproken: dankzij Hellferich zijn de einddempers tegenwoordig gemaakt van RVS. Verder vervingen zij de startmotor (een geweldige klus!), distributieriem plus remmen rondom én hebben ze zowel het gasklephuis als de gaspedaalpopmeter aangepast c.q. gemoderniseerd. De velgen zijn overgespoten en voorzien van nieuwe banden. Tot slot heeft de eigenaar de aandrijflijn van de geblazen 3,2 liter V8 opnieuw laten balanceren, als gevolg van onbalans op de cardanas. Hierdoor is tevens speling ontstaan op de achterste ingang van de automatische transmissie – en dus werd ook die vervangen. 370 pk’s loslaten op de achterwielen voelde zelden zó stabiel. Kom langs en oordeel zelf!

Met hartelijke groet,
Prins Classics

Airbag bestuurder
Airbag passagier
Alarm klasse 1(startblokkering)
Anti Blokkeer Systeem
Audio installatie
Electronic climate controle
elektrisch verstelbare voorstoel(en)
elektronische remkrachtverdeling
Lederen/alcantara bekleding
Sperdifferentieel
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.