Porsche 356 Spyder 718 RSK '74 Recreation

Porsche 356 Spyder 718 RSK '74 Recreation

Model
356 Spyder 718 RSK '74 Recreation
Color
zilver
Transmission
Manual
Mileage
40.704 km
Year
1975
Fuel
Petrol
Price
€ 42.500.00

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.

Porsche 718 RSK Recreation zilver

Maserati heeft de 450S, Jaguar de D-Type en Porsche deed het met de 718 RSK: raceprestaties legaal maken voor op de openbare weg. Nu begrijpen wij natuurlijk dat geen van deze modellen voor velen is weggelegd. En wel om twee redenen: te beginnen met de extreem beperkte oplage; slechts 35 (!) stuks voor de Porsche 718 RSK. Een feit dat tegelijkertijd de prijs tot bizarre hoogte opdrijft: de andere reden waarom auto’s als de 718 voor zelfs de rijkste stervelingen der aarde meestal een droom blijven.
Deze prachtige 718 RSK Recreation is echter keiharde realiteit: voor iets meer dan 40.000 euro kunt u de uiterst unieke Porsche 718-ervaring tóch opdoen. U behoort tot de “happy 35” en heeft al een origineel exemplaar? Dat miljoenenobject kunt u voortaan veilig achter slot en grendel laten staan. Om vervolgens met deze zeer geslaagde Recreation ontspannen aan rally’s deel te nemen of boulevards mee af te struinen. Dankzij recent groot onderhoud bij Prins inclusief nieuwe koppeling, is de replica Porsche er meer dan klaar voor!

Historie
De Porsche 718 RSK volgde in 1957 de fameuze 550 Spyder op en had als belangrijkste taak races winnen. Hoe legendarischer, hoe beter. Onder andere de Targa Florio (gewonnen), de 24 uur van Le Mans (winnaar in zijn klasse) en zelfs de Formule 1 werd aangedaan. Afhankelijk van hoeveel racesuccessen de 718 behaald heeft en in welke staat de auto verkeert, gaat het model onder de hamer voor bedragen die schommelen tussen de 3 en 5 miljoen euro. Met de 718 Recreation proeft u een stukje mee van de behaalde successen, zonder daarvoor meteen de hoofdprijs te betalen. Terwijl dit onderhuids ook ‘gewoon’ een échte Porsche is! Inclusief ingekorte wielbasis ten opzichte van de 550 Spyder, waarvoor de letter ‘K’ in RSK staat. Met de RS van RennSport, uiteraard. Of de 718 nu nog actueel is? Dankzij de nieuwe typeaanduiding van de Boxster en Cayman zeer zeker! Spreek gerust van ‘een eervolle vermelding’ voor deze 2 moderne Porsche modellen.

Exterieur
De 718 RSK is behalve technisch, ook optisch een duidelijke evolutie van voorganger 550 Spyder. Karakteristiek voor beide modellen zijn bijvoorbeeld de luchtroosters voor het achterwiel en de ronde koplampen. Laatstgenoemde zijn in geval van de Porsche 718 optisch verder doorgetrokken en zitten achter kunststof kappen verscholen. Dit is geen toeval: het hele front is een stukje langer geworden ten opzichte van de Porsche 550 Spyder, waardoor het in z’n geheel aerodynamischer oogt én is. Voorts kregen de enkele lichtunits achter voortaan dubbele exemplaren aan beide kanten. Het maakt de 718 RSK niet minder minimalistisch en puur…

Interieur
Daarover gesproken: er zijn weinig dingen zo minimalistisch en puur als het interieur van een Porsche 718. Een dashboard schittert door afwezigheid; u kijkt rechtstreeks op de zilveren body met daarin uitsluitend de snelheidsmeter verwerkt. Meer heeft u ook niet nodig… Het houten 3-spaaks stuurwiel ademt jaren 70 en de klassieke kuipstoelen hebben een prachtig diamantmotief in contrastkleur. Kwestie van de meegeleverde tijdcorrecte helm + bril erbij opzetten en het is alsof de tijd heeft stilgestaan!

Techniek
Onder de kap vinden we typisch Porsche-DNA in traditionele vorm: de 1,3 liter 4-cilinder boxermotor levert een vermogen op van 120 pk en is onlangs nog door ons van uitstekende service voorzien. In combinatie met de extreme lichtgewicht configuratie en nieuw gemonteerde koppeling, is de 718 RSK Recreation op zijn oude dag nog immer tot indrukwekkende prestaties in staat: accelereren van 0-100 km/h kan binnen 7,9 seconden! Ook aan grip geen gebrek: de replica Porsche staat op 15 inch stalen wielen met daaromheen Vredestein Sprint Classic rubber. Zoals dat hoort bij een historisch (mooi) model. Kortom, tijd om een sprint richting Prins te trekken en vervolgens uw eigen ‘race’ te rijden. In stijl. Een winnaar bent u dus sowieso.

Met hartelijke groet, Prins Classics.


Porsche 718 RSK Recreation zilver (English version)
Maserati has the 450S, Jaguar the D-Type and Porsche did it with the 718 RSK: making pure racing performance legal for the public road. Of course we understand that none of these cars are everyday appearances. For two reasons, starting with the extremely limited production: only 35 (!) Porsche 718 RSK’s left the German building. At the same time this fact pushes the price to bizarre heights. Bringing us to the other reason why cars like the 718 usually remain a dream for even the richest individuals on the planet.
However, this beautiful 718 RSK Recreation is 100% for real. Moreover, for slightly more than 40,000 euros you can still get the unique Porsche 718 experience. Do you belong to the “happy 35” and do you already possess an original one? From now on you can leave that extremely exclusive object safely behind private doors, and take the stunning replica instead to drive rallies with it or visit crowded boulevards in a relaxed manner. Since it recently has been perfectly serviced at Prins and got a brand new clutch, the replica Porsche is more than ready for it!

History
The Porsche 718 RSK succeeded the famous 550 Spyder back in 1957 and its main task was to win (legendary) races. For instance the Targa Florio (1st place), the 24 hours of Le Mans (winner in class) and even the Formula 1 welcomed the RSK. Depending on how many racing successes the 718 has achieved and the specific condition of the car, the original version is valued at 3 to 5 million euros. Thanks to the 718 Recreation you can have a taste of its historical racing successes, without paying these excessively high prizes. Nevertheless, this is a proper Porsche underneath as well! It includes the shortened wheelbase compared to the 550 Spyder, which the letter "K" in RSK (RennSport Kurz in German) stands for. Whether the 718 is still relevant these days? Looking at the new type designation of the Boxster and Cayman, it certainly is! You could say these are "honorable references" for the 2 modern Porsche models.

Exterior
The 718 RSK is technically, but also visually a clear evolution of predecessor 550 Spyder. Characteristic similarities are the round headlights and air vents in front of the rear wheel. In case of the Porsche 718, the lamps are hidden behind plastic covers making it slightly longer, just like the rest of the front compared to the Porsche 550 Spyder – improving the aerodynamics in a beautiful way. What’s also different are the taillights, having two instead of one unit on each side. What can we say: it’s all about the details…

Interior
We can’t think of anything as minimalistic and pure as the cockpit of a Porsche 718. Basically there’s no dashboard at all. And to be honest, it doesn’t need one too, looking at the gorgeous silver bodywork with a speedometer in it. What more could you possibly wish for? The wooden 3-spoke steering wheel is typical 70s and the classic bucket seats have a magnificent diamond pattern in contrasting color. Put on the included time-correct helmet + goggles and it’s as if time has stood still!

Technique
Under the hood you’ll find classic Porsche DNA: the 1.3-liter 4-cylinder boxer engine produces 120 hp and is technically updated in our workshop recently. Add to that the extremely lightweight configuration plus a new clutch, and the 718 RSK Recreation is still capable of delivering impressive performances: accelerating from 0-100 km/h only takes 7.9 seconds! There’s no lack of grip too: the replica Porsche has 15-inch steel wheels with original Vredestein Sprint Classic rubber around it. Just the way it should be. In short, time to take a sprint towards Prins and be a winner in a class of your own. See you soon in Holland!

Kind regards, Prins Classics.

 
 
 
 

wijhechtenveelwaardeaandebeschermingvanuwpersoonsgegevensbekijkonzeprivacypolicyvoormeerinformatiehierover