Ferrari 456

Ferrari 456

Model
456
Type
GT
Fabriekskleur
Blu Swaters
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
81.025 km
Bouwjaar
1995
Brandstof
Benzine

Ferrari 456 GT

Op zoek naar een imposante, tijdloze grand tourer? Zoek niet verder: imposanter en tijdlozer dan een Ferrari 456 GT wordt het niet! En daarom zijn die twee extra letters toegevoegd aan de modelnaam geheel terecht. Dompel de – volgens kenners – veruit meest elegante Ferrari uit de jaren 90 (en misschien wel ooit!) onder in een bad gevuld met donkerblauwe lak en voilà: alle reden om een Italiaanse V12 te rijden. Als u dat al niet had…

Historie & onderhoud

Dat ‘Italiaanse’ mag u trouwens heel letterlijk nemen, want dit bloedmooie exemplaar is in 1995 nieuw op de weg gezet door officieel Ferrari dealer Rossocorsa, gevestigd in Milaan. De 1e eigenaar hoefde er niet ver voor te reizen om zijn droom waar te maken: de historie vermeldt dat hij destijds woonachtig was in Busto Arsizio, een stad gelegen ten zuiden van Lago Maggiore – ter hoogte van Monza. Of de 456 ook ooit zijn rondjes heeft gemaakt op het befaamde Italiaanse circuit? Het is in ieder geval niet aan hem af te lezen…
Het onderhoud werd tevens trouw dichtbij huis uitgevoerd: tot 2000 verzorgde de leverende dealer ook de service. De laatste Italiaanse onderhoudswerkzaamheden dateren van 2009. In april 2012 werd la bella Italia verruild voor Nederland bij een kilometerstand van 68.168. Heel veel is er sindsdien niet meer mee gereden. En nog minder na de laatste service, toen er 80.000 op de klok stond, zo vermelden de bijgeleverde boeken en facturen.

Exterieur & design

Woorden schieten tekort bij het zien van een Ferrari 456 GT. Laat staan in een chique carrosseriekleur als deze: Blu Swaters. Tel daarbij op de schitterende conditie van de auto en je zou haast vergeten dat je er nog (lekker!) mee kunt rijden ook. Beschouw het gerust als een kunstobject, zo knap als de klassieke 2+2 Ferrari is!
De structuur, het lijnenspel, de op ‘natuurlijke’ wijze in de carrosserie opgenomen luchtinlaten en vele andere smaakvolle details; met de 456 wist fameus designer Pininfarina zijn visitekaartje wederom als geen ander af te geven. Het feit dat de Ferrari tevens indrukwekkend is in formaat, maakt dat je letterlijk en figuurlijk niet om dit paradepaardje uit de jaren 90 heen kunt. Alsof we dat zouden willen…

Interieur & techniek

Zitten in de 456 GT is eveneens een feest op zich. Het klassiek vormgegeven dashboard, met zijn vele analoge klokjes (chroom omrand en wel) en extreem brede middentunnel die twee royale stoelen van elkaar scheidt, geven je het gevoel op de troon te mogen plaatsnemen. We hebben nieuws voor u: geen koninklijke hoogheid die zóveel cachet ademt als deze Ferrari!
Het Nero lederen binnenste steekt bovendien bijzonder fraai af bij de Grigio Scuro vloertapijten én… De werkelijk prachtig uitgefreesde aluminium schakelcoulissen en dito versnellingspook(knop)! Wetende dat laatstgenoemde een belangrijke bijdrage levert aan de karakteristieke, ongeëvenaarde rijbeleving die de Ferrari-V12 te bieden heeft, wordt het gevoel in iets bijzonders te zitten alleen maar groter. Over ‘groot’ gesproken: de majestueuze 12-cilinder telt een inhoud van 5,5 liter en produceert, zonder aan de beademing te zitten, 442 pk. Naar extra zuurstof snakken wij wel, wanneer de eerste kilometers richting een topsnelheid van 310 km/h worden ingezet. De geweldige GT-power klinkt namelijk intenser dan ooit dankzij de aanwezigheid van een heuse sportuitlaat. Toch maar een rondje over het circuit wagen dan?

Met vriendelijke groet,
Prins Classics

 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.