Ferrari 550

Ferrari 550

Model
550
Type
Maranello
Fabriekskleur
Nero Daytona
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
103.035 km
Bouwjaar
1998
Brandstof
Benzine

Ferrari 550 Maranello

Je zult maar niets met auto’s hebben. Dan doet een Italiaanse schone als deze je dus ook niets…? Maakt dat een ander wijs. Niemand is bestand tegen de eeuwige charmes van een subliem mooie Ferrari 550 Maranello. Neem deze bijvoorbeeld, verkerend in oogstrelende staat; van buiten, van binnen én onderhuids. Nog steeds geen greintje emotie? Wacht maar tot je die V12 hoort. En voelt. Of wat te denken van het karakteristieke geklik van de handmatige (!) transmissie die door de ambachtelijk geconstrueerde aluminium sleuven beweegt. Zelfs het grootste ijskonijn zal smelten als sneeuw voor de zon. Geen nood, wij zijn er om u op te vangen.

Historie

Een gitzwart raspaard verwacht je wellicht eerder op een plek waar zonneschijn geen vanzelfsprekendheid is. Het tegendeel blijkt waar: de 550 Maranello op uw scherm startte zijn loopbaan in Portugal. Porto, om precies te zijn. De pittoreske havenstad is de Ferrari kennelijk goed bevallen; tot 2015 waren de twee onafscheidelijk. Totdat een Nederlandse liefhebber lucht kreeg van het Zuid-Europese verblijf van de Maranello. De man zag zijn kans schoon, aarzelde geen moment en verhuisde de Italiaanse beauty naar zijn geboorteland. De beste beslissing ooit… De Ferrari moest misschien even wennen, maar na een grote servicebeurt in 2018 – inclusief nieuwe distributieriem (aantoonbaar in boeken + facturen), en een uitgebreide detailing behandeling als sprankelende aanvulling daarop, was de auto definitief verkocht. En wij ook.

Exterieur

De lakbehandeling heeft de 550 zichtbaar goed gedaan. Je zou immers niet zeggen dat je hier tegen een 21 jaar oude auto aankijkt. Al doet het tijdloze design waarop het Nero Daytona lakwerk rust, natuurlijk ook een hoop. Pininfarina kreeg wederom voor elkaar wat anderen niet lukte: een 2-zits topsporter ontwerpen met een gemixte uitstraling van een stijlvolle GT en een gedrongen krachtpatser. Elegantie verenigd met spierbundels, doe dat de man maar eens na.
De magie is compleet dankzij de inktzwarte carrosserielak. En niet alleen vanwege de kleur zelf. Want diverse fraaie stijlelementen zoals de klassiek vormgegeven 5-spaaks velgen en 4 verchroomde eindstukken op de dubbele uitlaten, komen er extra goed mee tot hun recht. Andere details, waaronder de kenmerkende luchtinlaat in de motorkap en ‘kieuwen’ achter de voorste wielen, vallen juist mooi weg in het geheel, hetgeen het gedistingeerde karakter van deze supercar accentueert.

Interieur & techniek

Aan distinctie binnenin evenmin een gebrek. Laat staan aan contrast. Het beige/zwart lederen interieur is om van te smullen zo smaakvol! De bekleding is werkelijk smetteloos; je gaat haast denken dat de eigenaren standaard stoelhoezen en handschoenen hebben gebruikt. En ook andere delen zoals het chroom van de pookknop, schitteren alsof ze rechtstreeks uit de fabriek komen. De meesterlijk mooie schakelcoulissen in combinatie met aluminium sportpedalen en met chroom omrande analoge tellers in het instrumentenpaneel, roepen stuk voor stuk hetzelfde gevoel op: laat de 5,5 liter V12 in het vooronder zijn werk doen! Dat wil zeggen: sprinten van 0-100 km/h binnen 4,4 seconden en een topsnelheid van 323 km/h halen. Liever relaxt cruisen? Goed nieuws: alles daaronder is eveneens de moeite waard, want de sound van de 485 pk sterke 12-cilinder zorgt voor een belevenis zo magisch als iemand die eindelijk toegeeft toch van auto’s te houden…

Met hartelijke groet,
Prins Classics

airco met elektronische regeling
Daytona Style stoelen
elektrisch verstelbare voorstoel(en)
Lederen interieur
 
 
 
 

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie hierover.